Sweet table, foto Bas Uijlings fotografie

10 tips om gasten lang na te laten praten over jullie dag

De leukste bruiloften zijn de bruiloften waarin persoonlijke, grappige en creatieve elementen zijn verwerkt en die ontspannen verlopen. Maar hoe krijg je dat nou voor elkaar? Ik heb tien tips voor je waarmee jullie bruiloft uniek wordt, een bruiloft waar nog lang over nagepraat wordt.

Maak een goede tafelschikking

Plaats gasten bij gasten die ze kennen en waar ze het goed mee kunnen vinden. Het gaat erom dat zij ook echt een leuke avond hebben. Zij zijn speciaal voor jullie gekomen en vinden het leuk bij te praten met mensen die ze lang niet hebben gezien. Het lijkt misschien een goed idee mensen bij elkaar te zetten die elkaar nog nooit hebben ontmoet, maar dit kan vervelend zijn. Juist wanneer mensen tijdens het diner een goed gesprek hebben gehad, zijn ze zo ontspannen, dat ze bij het feest de dansvloer op gaan. Zo hebben jullie de dansvloer gevuld en krijgen jullie een fantastisch feest.

 

Glas met naamkaartje, Foto Jessica Photography

Foto: Jessica Photography

 

Stukjes tijdens het diner

Tijdens het feest zit eigenlijk bijna niemand te wachten op stukjes. Vaak duren ze erg lang, krijgt niet iedereen mee waar het over gaat en ze onderbreken het feest, waar jullie een dj of band voor hebben ingehuurd. Wat ik vaak adviseer, is stukjes, liedjes en speeches alleen tijdens het diner te doen. Tussen de gangen door is voldoende ruimte iets leuks te doen voor het bruidspaar of iets moois te zeggen.

 

Kindervermaak

Zorg ervoor dat de kinderen het ook naar het zin hebben. Ik heb hierover een blog geschreven met tips.

 

Kinderen spelen met apparatuur videograaf bruiloft, foto Jessica Photography

Dus niet de apparatuur van de videograaf…
Foto: Jessica Photography

 

Verras de gasten

Het is zo leuk de gasten te verrassen tijdens de receptie, het diner of het feest! Laat bijvoorbeeld een tafelgoochelaar komen, een salsadanser of een steltlopers die iets lekkers uitdelen. Of eindig het feest met vuurwerk!

 

Single City Feest Fotocredits René Mathon Photography

Foto: René Mathon Photography

 

Geef een bedankcadeautje

Bedenk een leuk bedankcadeautje. Aan het einde van de avond kunnen gasten dit meenemen. Hiermee bedanken jullie hen voor hun aanwezigheid. Laat bijvoorbeeld een snoeptafel maken met “Love is Sweet, take a treat!” en laat de gasten jullie kleur snoepjes uit grote glazen schalen en potten scheppen in een leuk zakje. Met een lintje eromheen “Sweet dreams! Fijn dat je er was. Liefs, …”. Deze kunnen jullie zelf voorbereiden en door de ceremoniemeester neer laten zetten. Of laat bonbons met jullie eigen logo bedrukken, bijvoorbeeld door Marianne Deelen van BonBonspecials. 1 bonbon verpakt in tule, met strik en gepersonaliseerd kaartje kost € 1,24 per stuk. Of kijk eens op Bedankjes.nl en zoek daar iets uit dat helemaal bij jullie past of doe daar inspiratie op om zelf iets te maken.

 

Verras je gasten met een originele opening

Bijna elk feest begint met een openingsdans. Om de sfeer gelijk al goed neer te zetten, kunnen jullie tijdens deze dans met een verrassing komen. Zijn jullie niet zo goed in dansen? Een plaatselijke dansschool helpt jullie graag met het in elkaar draaien van een openingsdans en er zijn ook speciale bedrijven die samen met jullie een mooie dans maken.

 

Bruiloft Iris en Yaro Fotocredits: Sibon fotografie

Foto: Sibon fotografie

 

Maak afspraken met de band over hun pauzes

Net wanneer iedereen het naar het zin krijgt op de dansvloer, neemt de band pauze. Vraag van tevoren hoe de band omgaat met pauzes. Gaan ze nog even door, wanneer ze merken dat de sfeer er goed in zit, of nemen ze standaard iedere drie kwartier een kwartier pauze? Of laten ze een deel van de band doorspelen of hebben ze een afspeellijst voor hun pauzes? Het is prettig te weten hoe het gaat lopen en misschien kun je de band je eigen ideeën aandragen.

 

Verwen je gasten

Laat de bediening de gasten goed verzorgen, of zorg voor een bar waar voldoende personeel achter staat. Gasten waarderen het enorm wanneer de dranktoevoer goed is en de hapjes lekker zijn. Liefde gaat door de maag ?

 

Barvrouw achter de bar Fotocredits: Sibon fotografie

Foto: Sibon fotografie

 

Zorg voor herkenbare muziek

Om een feest goed te laten slagen, zijn herkenbare nummers nodig. Die gouwe-ouwe nummers doen het goed op feesten en ook de top 1 van de laatste tijd doet het goed. Overleg met je dj of band welke muziek jullie leuk vinden en geef aan dat je het belangrijk vindt, dat jullie gasten graag de dansvloer op gaan met herkenbare muziek.

 

Chillplek

Zorg ook voor een hoek waar mensen die niet van harde muziek houden en juist een goed gesprek willen voeren plaats kunnen nemen. Zo hebben zij ook een leuke avond.

 

Krijg je het voor elkaar dit allemaal zelf te regelen? En heb je iemand tijdens de bruiloft die ervoor zorgt dat het zo loopt zoals jij graag wilt? Nee? Wie weet kan ik je helpen.

 

Ceremoniemeester Marian Krook-Lievestro van Stralend Middelpunt doet bruidsjurk goed, foto Karin Keesmaat

Foto: Karin Keesmaat fotografie

 

Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek met jullie samen, kan ik jullie vertellen wat ik voor jullie kan betekenen. Ik kan bijvoorbeeld alleen het ceremoniemeesterschap op mij nemen, zodat jullie plannen zo worden uitgevoerd zoals jullie willen. Maar ik kan jullie ook helpen met de invulling van de bruiloft en met jullie brainstormen hoe jullie dag echt jullie dag wordt.

Misschien tot ziens? En anders, heel veel plezier met de voorbereidingen van jullie bruiloft!

 

Naamloos-1

NEEM CONTACT OP

 

Deel dit bericht op social media

No Comments

Post a Comment